מדריך טלפון נפל למים

האייפון נפל למים? ככה תצילו את הסמארטפון שלכם! סדר פעולות להצלת המכשיר: 1 להוציא מהמים מהר: קודם כול נוציא את המכשיר ממקור המים כמה שיותר

קרא עוד »

מדריך רכישת סלולר יד שניה

החלטתם לרכוש סמארטפון יד שניה? כך תעשו זאת בצורה הנכונה. האם שווה לקנות טלפון נייד משומש? כל המכשירים הסלולריים היום בעלי טכנולוגיה מתקדמת ועמידות גבוהה

קרא עוד »

מדריך אייפון לא נדלק

הרבה אנשים פונים אלינו עם אותה בעיה נפוצה – האייפון פתאום לא נדלק. טכנאי שירות פותר תקלה זו בפעולה פשוטה אחת בלבד. כל משתמשי אייפון

קרא עוד »

מדריך רכישת סלולר יד שניה

החלטתם לרכוש סמארטפון יד שניה? כך תעשו זאת בצורה הנכונה.

האם שווה לקנות טלפון נייד משומש?

כל המכשירים הסלולריים היום בעלי טכנולוגיה מתקדמת ועמידות גבוהה לאורך זמן. יחד עם זאת, החברות משווקות מידי שנה מכשירים חדשים ומעודכנים. לא תמיד ההבדל משמעותי מספיק בעיני הצרכן הפשוט. אנשים רבים נוהגים לממן מכשיר סלולרי חדש באמצעות מכירת המכשיר הסלולרי שברשותם מידי שנה או שנתיים בערך. בהחלט מדובר בעסקה טובה למי שאינו מעוניין לרכוש במחיר גבוה את המכשיר העדכני ביותר בשוק.

קבלת הצעה לסלולרי חדש אבל יד שנייה, זה הגיוני?

כאשר מדובר במכשירים מדגם חדש בשוק, ניתן למצוא באינטרנט מודעות רבות המציעות סלולרי
חדש בקופסה במחיר נמוך. בדרך כלל מדובר במכשיר שאין בו שימוש או מכשיר הנרכש בחוץ לארץ.
אם המכשיר נרכש בארץ, לגיטימי לבקש חשבונית ולברר האם עוד קיימת אחריות יצרן. במידה
והמכשיר נרכש בחוץ לארץ, יש לוודא כי המכשיר סים-פרי. כלומר, פתוח לשימוש ע”י
כל הרשתות הסלולריות בארץ.

כיצד להתכונן לפגישת מכירה?

ראיתם מודעה עם מכשיר מעניין, דיברתם עם המוכר וקבעתם פגישה. איך נערך לפני הפגישה?

  • כרטיס SIM – רצוי לוודא מראש שברשותכם כרטיס סים התואם בגודלו למכשיר המדובר, על מנת לבדוק את תקינות הסלולרי בעת הפגישה.
  • תיאום ציפיות – מומלץ לעבור בשיחה הטלפונית תיאום ציפיות בנוגע למצב המכשיר ולמחיר המבוקש.
  • איפוס מכשיר – רצוי לבקש מן המוכר לאפס את המכשיר ולהחזירו למצב הפעלה ראשוני. ללא האפליקציות והנתונים של המשתמש הקודם.
  • Wi-Fi – ברכישת מכשירים סלולריים בעלי אפשרות חיבור לאינטרנט אלחוטי, מומלץ לבצע רכישה בקרבת WiFi אינטרנט אלחוטי(בית קפה,בית) על מנת לוודא התחברות תקינה של המכשיר לרשת אלחוטית.
  • טעינה – מומלץ לוודא קירבה לשקע חשמלי, כדי לבדוק את טעינת הבטרייה באופן סדיר בחיבור המטען.
  • שמע – בעת הרכישה מומלץ להצטייד באוזניות תקינות, כדי לוודא יציאת קול תקינה.
  • מסך מגע Touch – כדי לוודא את תקינות המסך מגע באמצעות החלקת האצבע לכול אורך ורוחב המסך, כך נבדוק את תגובת המסך עם היא חלקה ולא “נתקעת”.

בזמן הפגישה, מה חשוב לבדוק בבדיקה חיצונית?

  • מראה חיצוני – כל סלולרי נופל לפחות פעם אחת במהלך חייו. השאלה היא עד כמה הוא מוגן? קיימים מבחר כיסויים ומדבקות מגן המונעת שריטות. ככל שהמכשיר “נקי” יותר מפגיעות כך אפשר לשער שנשמר יותר באדיקות בידי המשתמש הקודם.
  • כפתורים – בדיקה פיזית ולחיצה על כל המקשים, כדי לוודא שאף כפתור אינו רופף או נוקשה מידי. יש ללחוץ על כפתור ההדלקה, וכל כפתור הנמצא על המכשיר בכדי לוודא פעילות תקינה.
  • רטיבות – במידה ואתם רוכשים מכשיר עם אפשרות לשליפת הבטרייה, מומלץ להסתכל מתחת למכסה ולוודא שאין קורוזיה בצבע לבן/ירוק המעידה על חשיפה למים.

אם עד עכשיו הכול היה תקין נמשיך לבדיקה המעמיקה:

  • בדיקת מערכת הפעלה – בצעו הפעלה מחדש למכשיר ובדקו שהוא עולה מחדש ללא בעיה.
  • נפח אחסון ומספר סידורי – IMEI – ב”הגדרות” » “אודות” בצעו בדיקת נפח האחסון. בד”כ מספר ה-IMEI רשום גם בהגדרות וגם בגב המכשיר או על מדבקה הדבוקה מאחורי הסוללה .יש לבצע תאימות ביניהם (חשוב מאוד).
  • בדיקת תקשורת – הכניסו את הסים קארד שלכם, ובדקו שיש תקשורת מלאה הכוללת: אינטרנט, שיחות והודעות
  • בדיקת שיחה ושמע – בצעו שיחה נכנסת אל המכשיר כדי לבדוק את איכות רמקול הצלצול ואת הרטט. כמו כן, בדקו את איכות השמע ואיכות השיחה ברמקול.
  • בדיקת חיישן קירבה – במהלך השיחה, העבירו יד מעל חלקו העליון של הטלפון (ליד הרמקול אוזן). המסך צריך להיראות כבוי בעוד השיחה ממשיכה (פעולה זאת מעידה על חיישן קירבה תקין ומונעת לחיצה על החייגן במכשיר כל עוד הסלולרי צמוד אל האוזן בעת שיחה).
  • בדיקת מצלמות – יש לצלם ולבדוק תקינות של המצלמה האחורית (הראשית) וגם של המצלמה הקדמית.
  • בדיקת החיבור ל-Wi-Fi – נסו להתחבר לרשת אינטרנט אלחוטית, במידה וקיימת רשת פעילה בסביבתכם.
  • בדיקת GPS – בדיקה ע”י שימוש באפליקציית המפות או WAZE במכשיר, יש לוודא כי המכשיר מוצא את מיקומכם הנכון על המפה או ע”י הורדה ושימוש באפליקציה יעודית לבדיקת GPS.
  • Bluetooth – כדאי להדליק את זיהוי הבלוטות’ ולבצע חיפוש אחר מכשירי בלוטות’ קרובים באזור (במידה וקיימים מכשירים דומים בסביבה).

מצאתם תקלה? מה עושים?

המכשיר במצב טוב אך חיישן כלשהו לא עובד או כפתור אחד לא תקין? זה לא אומר שלא משתלם לרכוש!
בלאי של רכיבים אלקטרונים בודדים לא מעיד על תקינות שאר הרכיבים במכשיר. בד”כ מומלץ לבדוק את עלות
התיקון במעבדה ולהתקזז במחיר עם המוכר.

טיפים נוספים:

תמיד מומלץ לערוך זיכרון דברים קצר בו המוכר חותם בצירוף שמו המלא, מס’ ת.ז ופרטי זיהוי נוספים כי אכן הוא בעליו החוקיים של הטלפון ואישור על קבלת סכום זה או אחר בעבור המכשיר.
  • בדיקת רקע ואינטואיציה – בדיוק כמו רכישת רכב משומש, יש לבדוק את המוכר וזהותו. אם המכשיר נרכש מחברת סלולר אז מומלץ לברר כי אין חוב על המכשיר או לבצע העברת בעלות מסודרת על המכשיר יחד עם המוכר בנקודת שירות של חברת הסלולר.
  • בדיקת מקוריות המכשיר – באייפון היכנסו ל: ההגדרות » אודות, שם יש לוודא את דגם ה-iphone. באנדרואיד היכנסו ל: הגדרות » אודות הטלפון » מספר דגם, וודאו כי שם הדגם אכן תואם לסוג המכשיר.

כאן בשבילכם, גטאפיקס – Getafix